20 Kasım 2012 Salı

Bebek Kundağı-Pikesi-Nasıl Dikilir?


    Merhabalar... Hediye olarak diktiğim bu kundağın yapım aşamalarını da paylaşacağımı söylemiştim. İşte başlıyoruz...

    Öncelikle iki adet pazen kumaşa ihtiyacımız var. Pazen, yumuşacık dokusu olan bir kumaş. Tam bebeklere göre :)
 
    Arka yüzeyde kullanacağımız kumaşın tüm kenarları, ön yüzeyde kullanacağımız kumaştan yaklaşık 8 cm daha büyük olmalı!
 
    İsterseniz kumaşlardan birini desenli, diğerini düz renk alabilirsiniz. Ya da (desenli kumaş bulamadığımdan dolayı) benim gibi iki farklı renkte kumaş seçebilirsiniz. Desenli kumaş bulamazsanız, kendi deseninizi oluşturabilirsiniz :)

bebek pikesi nasıl dikilir, bebek kundağı yapımı, bebek pikesi dikimi

      Kendi desenimizi oluşturmak için, pikenin ön tarafı olarak kullanacağımız kumaşa desenli tül dikiyoruz. (Ben hobi odamın tülünün artan parçalarından kullandım. English Home sağolsun) Sonra ince keçeden kelebekler kesiyoruz.Kelebeklerin her birini ikiye katlayıp,ortalarından zigzag dikiş geçiyoruz. Sonra şekilde görüldüğü gibi kelebekleri ortadan açtırıyoruz. Buradaki amaç; kelebeklerin kalkık bir şekilde durmasını sağlamak! Sonra kelebeklerimizi kumaş üzerine iğneleyip (sadece ortasından) düz dikişle sabitliyoruz.

bebek pikesi nasıl dikilir, pike nasıl dikilir, pike yapımı

      Ön yüzeye gelecek kumaşı, arka yüzeydekinin üzerine yerleştiriyoruz.Önce kenarlardan en fazla 1'er cm, sonra da 3'er cm katlıyoruz. Katladığımız yerlerin izi belli olması için kumaşı ütülüyoruz. (Ütüyle uğraşmak istemeyenler için, ki ben öyle yaptım :) makasın keskin ucuyla kenarları düzleştiriyoruz.) Sonra bütün katları açıyoruz. En son şekilde görüldüğü gibi kenarı üçgen şekilde katlıyoruz.

bebek kundağı yapımı, bebek pikesi yapımı

    Kumaşın en kenarındaki ize denk gelecek biçimde üçgenin alt tarafını şekildeki gibi çizip kesiyoruz. Kalan kısmı içe katlıyoruz. Yine kenarları şekilde görüldüğü gibi içe katlayıp dikiyoruz. Diğer kenarları da aynı şekilde yapıyoruz. Ve Pikemiz hazır! Bebeğimizin üzerine yavaşça örtüyoruz :)


Bugünlük de benden bu kadar...

Görüşmek üzere :)

71 yorum:

  1. çok güzel paylaşımın için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  2. çok faydalı bir post olmuş, kenar çevirme işini öğrenmek istiyordum sayenizde öğrenmiş oldum :) ellerinize sağlık, ayriyetten teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindiimmm :) rica ederim

      Sil
    2. evet kenar çevirmeyi bende sayenizde öğreneceğim inşallah:) yani geçen akşam denedim hüsranla sonuçlandı önümüzdeki günlerde bu anlatımınızla tekrar yapacağım:)

      Sil
  3. Bayıldım bayıldım ellerine sağlık gerçekten
    bu nasıl bir zefaret...
    ay kızım olsun 1 tane ona da yap lütfen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine çok sevindim :)) peki kızın olunca istersin bir tane :)

      Sil
  4. ellerine sağlık bayıldım ya bendede tül var kaç zamandır ne yapabilirim die düşünüyordum işte buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, tül de ayrı bir hava kattı diye düşünüyorum :)

      Sil
  5. o nasıl güzel bir pike öyle ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok cici olmuş ya çok beğendim :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Ben de makinamı dün sipariş ettim. Bu kundaktan da kuzenimin yeni doğacak bebişine dikmek istiyorum. Ama biraz acemiliğimi attıktan sonra. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa süper ! hadi artık senden de bekliyoruz o zaman birşeyler :) yaparsın yaparsın inan bunlar zor değil :)

      Sil
  8. Merhaba,
    Dün battaniye ile ilgili fiyat ve kumaş bilgisi için mesaj atmıştım facebooktan size. Görmediniz sanırım. Dönüş yaparsanız sevinirim.
    Hilal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, size facebook'tan mesaj gönderdim.

      Sil
  9. ellerine sağlık, nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  10. Tül ayrıntısı hoş olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Allah razı olsun kenar çevirme eğitimi için!! hep bişeyler ters oluyordu bir de böyle deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  12. Acaba bana da böyle güzel hediyeler yapan arkadaşlarım olur mu diye merak ediyorum:)Ellerine sağlık şipşirin olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur neden olmasın hele o günler bi gelsin :)

      Sil
  13. muhteşemmm olmuş. sen harikasın ! bu arada isim yazılı kapı süsünden yaptım, sana da fotoğrafını göstereceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) yaa gerçekten mi çok sevindim fotoğrafı blogumda paylaşırım eğer istersen :)

      Sil
  14. Ne güzel bir çalışma. Kız çocuklarına da yatak örtüsü de olur.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. harika yaaaa, bayıldım resmen, keşke becerebilsem de yapsam.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok teşekkür ederim yapımı çok zor değil :)

      Sil
  16. sizi ve yaptıklarınızı seviyorumm=)en kısa zamanda kutu ile ilgili maili atacağım inş
    esra betül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkür ederimmmm :) peki mail atarsanız ayrıntılı görüşürüz inşallah :)

      Sil
  17. çok güzel olmuş rengi olsun kelebekleri olsun çok güzeller ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. çok şirin olmuş canım tül detayınada bayıldım ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  19. Çok cici olmuş bayıldımm Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Çoook hoş olmuuş ♥
    Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Bayıldım bir öğrensem dikiş dikmeyi ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  22. Çoooook beğendim. İznin olursa bende daha 21 haftalık olan müstakbel kızıma yapmak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki :)) zaten yapmak isteyenler için anlattım :)

      Sil
    2. Teşekkürler. Allah razı olsun.

      Sil
  23. çokk güzell bende istiyorum Ela içinnn :) yapmayı bilsem yaparım tabi miskinimde miskin :) blogunuzu yeni keşfettim bana da gelirseniz mutlu olurum :)http://tatlibelaela5238.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapabilenler için yapımını anlattım, yapamayanlar için de ben yapıyorum :)

      Sil
  24. Ellerinize saglik cok sirin :)

    YanıtlaSil
  25. Elleriniize emeginize ve bu harika uretimi bizlerle paylastiginiz icin yureginize saglik bayildim 23 aylik tatli bir kizim var ona mutlaka yapacagim degisik seylere bayiliyorum ayrica ikinci bebiside dusunuyoruz onada yapicam:-) kiz olursa yine pembisli yaparim onada :-) ama erkek olursa yine yapmak isterim ya mavili beyazli yaparim onada kelebek temasi ile kizda olacak diye bisi yok demi nasilsa bebis kizi erkegi hepsi hepsi melek hepsi kelebek:-)

    YanıtlaSil
  26. Çok harika birşey olmuş ellerinize sağlık. Ben de mutlaka denemeliyim.. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  27. ÇOK ŞİRİN VE GÜZEL OLMUŞ.TAM HEDİYELİK OLARAK YAPILIP GÖTÜRÜLECEK TÜRDEN OLMUŞ.BEN DE YAPARIM İNŞALLAH.BİZİMLE YAPIMINI PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.SELAMLAR ... AYŞE

    YanıtlaSil
  28. Köşelerle sorunum vardı,çoook teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  29. Çok zarif,çok şık,çok sevimli ellerinize sağlık.
    Nursel.

    YanıtlaSil
  30. Bende pike araştırması yapıyorduuum ki sizin bu güzelliğinize bayıldım ve rüyalarıma girmeye başladı hem şık hemde bu kadar güzel bir şey olur mu :)
    bu hafta sonu alışveriş yapılacak ve şah eserinizi deneyeceğim :)
    güzel yüreğinize sağlık
    Sevgilerle Zehra...

    YanıtlaSil
  31. merhaba yine harikasınız çok hoş kusursuz =) bende mi dksem çok hoşuma gitti ama makina ile anlaşamadık pek =) daha yeniyiz biraz kaynaşalım yapıcam sizede gönderirim foto anlatımınız cok açıklayıcı buarada teşekkürler...

    YanıtlaSil
  32. selamlar , çok cici birşey olmuş bu, elinize sağlık. sevgiler elvan

    YanıtlaSil
  33. ama ama bu çok güzel :) ellerinize sağlık. siz işin profesyoneli olduğunuz için bir sorum var.
    ben amatörüm de :( http://www.artescorp.com/store/ProductDetails.aspx?productid=85859

    bu linktekini alsam benim işimi görür mü?

    YanıtlaSil
  34. çok güzel gerçekten ben de kumaşaldım bebek mavisi arkadaşımın oğluna hediye yapacağım inş.

    YanıtlaSil
  35. Gerçekten cok zevklisiniz. tesadufi denk geldim ama sitede emek var gerçekten. Cok sevdim. ellerinize saglık. :)
    merveyilldiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  36. Ellerinize sağlık bende bayılanlardan biriyim bu pikelere... Bende yapmak istiyorum ama en ideal ölçüyü size danışıyım dedim, kumaş ölçüsü nedir sizin pikenizde... Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  37. çok teşekkür ederim herkese ölçüler 80x90 cm civarı

    YanıtlaSil
  38. muhteşem olmuş bayıldım doğrusu,ben de en kısa zamanda denemek isterim

    YanıtlaSil
  39. Merhaba oncelikle ellerinize saglik super olmus cok zevklisiniz.
    Sormak istedigum ayni sekilde mavi kumastan uzerine tul dikilmis olarak erkek cocugunada olabilirmi fikrinizi almak istedim tabi kelebek olmicak onun yerine farkli desende kece dusunuyorum iyi calismalar

    YanıtlaSil
  40. cok ğüzel olmuş ellerinize saglık biraz zor galiba yapımı

    YanıtlaSil
  41. aynısını ne kadara yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  42. yaa yaptıklarınız mükemmel bi kaç gündür sizi takip ediyorum da bayıldım yaptıklarınıza hele yorumlarıda okudum mütevaziliğiniz çok hoş :) bende keçe işini seviyorum ama bi türlü cesaret edemiyorum nedenide kalıpları bulamamam resmimde pek iyi değildir çizip keseyim :) şimdi arkadaşım doğum yapıcak ve bi sürpriz kapı süsü yapmak istiyorum kendisine kalıpları nasıl kesiyosunuz nasıl yapıyosunuz veya internette kalıp olan bir site varmı yardımcı olursanız minnettar kalırım teşekkür eder başarılarınızın devamını dilerim :)

    YanıtlaSil
  43. Merhaba erkek bebek icin de mavi ve kelebeklisini yapmistim sitede var. Ekrana milaj kagidi koyarak kalip cikarabilirsiniz. SEVGİLER

    YanıtlaSil
  44. Ellerinize sağlık ne güzel bir battaniye olmuş.

    YanıtlaSil
  45. ççok zarif olmuş.. maşallah emeğinize..

    YanıtlaSil
  46. çok şık bi battaniye çok güzel bi anlatım emekleriniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  47. Cok mukemmel harika tek kelimeyle... Bisey sorucam tulu sadece kenarlarindan diktiniz degil mi orta kisimda dikis yok?

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...